Det är ganska trevligt faktiskt

Några veckor in på terminen nu, jag kan nog kalla min nuvarande känsla taggad. Jag har energi, är glad, allt går bra. Veckorna springer iväg så fort så att det inte är sant. Livet är bra.

Jag var vice ordförande i ett valdistrikt i Tyresö förra veckan. Första gången jag fick rösta i allmänt val också. Det var kul att ha gjort det jobbet ändå, även om jag missade det som måste ha varit en av de kaosigaste valvakorna på ett tag. Det här valresultatet hade jag nog inte kunnat föreställa mig när jag satt i Spanien för fyra år sedan och kommenterade på att SD kom in i riksdagen. Ibland undrar man vad som händer med världen. Jag förstår inte varför man inte kan bemöta SD med sakliga argument. Ibland känns hela politiken som en skolgård. Det ska bli spännande att se hur Löfven ska lyckas bilda regering.

Den här veckan ska jag ha min första obduktion. Det kan bli intressant. Har inte reflekterat så mycket över det jag ska göra. Kanske har blivit avtrubbad.

Trevlig höst nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0