Jorden runt

     
     
     
     
     
     
     
     
Resan blev till Vanessas och Joels bröllop i Vancouver. Det var jättekul att få vara med, och jag fick ett väldigt varmt mottagande med 1,5 veckas intensivt schema i BC med bergsvandringar, cykelturer, färjeresor, roadtrip, BBQs och en drink på stan med Vanessa.
 
I och med att mitt mål med sommaren var att få lite nya intryck ville jag gärna åka någonstans dit jag inte varit. Möjligheten att resa med idtravel kunde inte ha kommit bättre, och resan till Vancouver utmynnade i en intensiv jorden runt-resa på 24 dagar.
 
Jag fortsatte över Stilla havet till Hong Kong - en stad som jag var positivt överraskad av och helt klart kommer att komma tillbaka till någon gång. Därefter styrde jag kosan mot Kuala Lumpur, där jag möttes på allvar av backpackerkulturen. KL var kul att ha varit i, det fanns grymt billig, god mat på gatorna och sättet de olika starka kulturerna i staden lever i harmoni är häftig. Men det finns inte så jättemycket att se där, så två dagar räckte ganska bra. Från KL tog jag mig till Tioman Island för att snorkla och pusta ut lite på stränderna innan jag hoppade på bussen mot Singapore, där jag fick chansen att spendera lite tid med Mats med familj. Även det var väldigt trevligt.
 
Allt var extremt lyckat faktiskt. Sammanfattningsvis kan jag säga att det var lättare än jag trott att resa jorden runt ensam, att Asien är inspirerande i sin framåtsträvan och sitt utvecklingstänk, och att BC är fantastiskt vackert.
 
Jag har haft en fantastisk sommar. Den har varit det vattenhål jag behövde efter det föregående året, och inför det kommande. Om några timmar är jag tillbaka i Linköping igen för att påbörja ännu en termin - T4. Det ska nog bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0