det går bra nu

 
      
      
      
      
      
      
     
      
      
      
     
     
     
     
      
      
      
      
      
     
Nyss hemkommen från en riktig powerweekend till Paris för att träffa bror min. Klev upp 03:00 fredag "morgon" för att bege mig till Skavsta, och kom tillbaka vid tvåtiden idag med värkande fötter, ny energi och lite lite tyngt hjärta av att se brorsan skejta bort i mörkret.
 
Hann med mycket på den lilla tiden, kanske lite väl mycket. Man måste ju trots allt ta sig tid att njuta av stad så vacker som Paris. Men allt vad man skulle kunna önska - promenad längs Seine, läsa en bok på Shakespeare & co, godsaker på patisserie,  middag med fransk värdfamilj, gå upp för allla trappsteg i eiffeltornet, blicka ut över den raka linjen till triumfbågen från grande arche i La Dèfense, nutellacrêpes, lunch på brasserie, ett varv i Sacre Coeur, känna sig malplacé i några av världens mest exklusiva butiker, bli trött av turisterna på Champs Élysees, äta anka på härlig kvartersrestaurant, vandra genom Bastille på natten - hann vi faktiskt med.
 
Men liiite lugnare nästa gång. För alltså, måste tillbaka till Paris. Trots att jag knappt varit där tidigare kände jag mig hemma direkt. Och det är ju alltid kul att prata lite franska. Inte för att jag pratar så himla bra, men jag har aldrig några hinder att göra mig förstådd eller förstå vad som händer, och det är kul. Och så är ju lillebror där. Bäste bror. Får försöka hitta tid nästa termin.
 
Blev lite sentimenal när jag kollade på passet. Fotot togs precis innan jag åkte till Madrid. Såg den lilla tjejen på kortet. Tänk vad hon skulle få vara med om. Så mycket som hon inte ens kunde föreställa sig då. Tre år sedan, och nu är Andreas i Paris. Tre viktiga år som gjort mig till den jag är idag.
 
Kom tillbaka till en av höstens vackraste dagar, och tog en liten cykeltur till Roxen. Sedan blev det anatomigrupp ett par timmar och en lyckad middag på kycklinglårfilé i ingefära- och currysås med en röra av finhackade champinjoner, kantareller, aubergine och paprika stekt i olja och chili. Precis som Parisresan håller allt jag gör ett ganska högt tempo nu. Eller ganska - snarare väldigt. Jag hinner med, men det är lite av ett pussel. Sitter aldrig still, utnyttjar varje ledig stund jag får till att ta upp böckerna, hittar små hål för mitt eviga fixande (två lyckade sittningar på mindre än en vecka är tufft, men kul)... Men det är så jag tycker om att ha det. Lär mig nya, coola saker varje dag (har fått göra min första dissektion till exempel. Skar i ett lammhjärta helt iklädd skyddskläder i plast. Intressant. Nästa gång blir det humana preparat. Det blir... speciellt), kör lite sidosysslor och fixar allt möjligt kul som man känner medstudenterna borde göra. I januari, så fort tentan är klar, blir det Val Thorens till exempel! Bra att ha någonting att se fram emot. För ibland går ögonen nästan i kors av utmattning.
 
MEN. Sammanfattningsvis är livet ändå så jävla bra. Och det är jag så himla glad över. Bild på glada vänner:
      
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0