Bilder från den senaste tiden...

     
     
     
     
 
     
     
     
     
Den första maj kom äntligen försommaren. De kala grenarna utanför mitt fönster har fått vita små blommor, och träden har blivit ljusgröna.
 
Den senaste tiden har varit en blandning av mycket. Häng ute i solen - på stora torget, på Ågantan, på utekravellen, på läkarbacken på Valborg, i Trädgårdsföreningen, ute på gården - har gjort att allt känts enkelt och toppen.
 
Ibland har jag känt att jag stått still - att jag inte kommer någonstans med plugget, som en oöverstiglig brygga att trycka in så mycket information i huvudet, inte vetat var jag skulle bo nästa termin, att jag haft för måga sidospår som snott energi och tid.
 
Men nu på slutet har mycket av det fallit på plats. Jag har sorterat bort sidoprojekt, och tror att jag kommer att kunna fokusera på det jag tycker är kul nästa termin. Jag har fått schema inför sommaren - det blir en favorit i repris från förra sommaren skulle man kunna säga - jag har laddat upp inför Assö, jag vet var jag ska bo.
 
Faktum är att jag skrivit på två kontrakt den senaste veckan. Det första på en bostadsrätt, en etta på 40 m2 på 9:de våningen, med stor, inglasad balkong, fem minuter från sjukhuset, som inte är byggd än men som jag kommer att kunna flytta in i under min fjärde termin här på HU. Det andra på ett korridorsrum i Irrblosset, där jag kommer att kunna bo fram tills dess. Där flyttar jag in 1:a juli, och jag är nöjd. Det är de korridorer som är allra närmast skolan, de är nyast, och de som bor där ska vara lite mer måna om att ta hand om köket än utbytesstudenterna i Ryd.
 
Det som är kvar är tentan. Det blir nog lite tufft att sitta instängd och läsa och läsa hela dagarna i 9 dagar, men det ska gå det med. Ibland märker jag trots allt hur mycket jag lärt mig på drygt två månader. Som när jag kollade i mikroskop förra veckan och plötsligt kunde urskilja alla celler och koppla dem till organets funktion. Gången innan kändes det mest som en rosa massa. Eller när jag märker hur mycket lättare det blir att förstå böckerna med tiden. Så det ska nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0