Placita, placita


Psykologin är inställd (nu har jag visserligen fått ett par timmars uppgifter via mail i stället, men ändå) och jag sitter på med en cappucino och läser ”The uncommon reader”, som jag faktiskt börjat tycka om nu mot slutet, språket är komplicerat, men det är en del av charmen, den är vass och intressant när man kommer in i den.

Gillar det här Waynes, det är relativt nyöppnat och ligger mitt inne i Akademibokhandeln på andra våningen med alla borden uppradade längs med stora fönster som mynnar mot Hötorget. Träden är gula och fina. Det är sådär lagom tyst som det ska vara i en bokaffär, och det finns nog ingen miljö som jag tycker bättre om att plugga i än rum fyllda med böcker, gärna med inslag av mörkt trä så att det får en lite antik känsla, som i Facksal 1 på Stadsbiblioteket (som nog är det bästa sättet att sitta på om man vill få någonting gjort, det är knäpptyst samtidigt som man känner sig iakttagen, man vågar liksom varken gå innan det gått en timme eller strunta i att jobba när alla andra jobbar på så bra).

Måste nog gå hem och packa inför Madrid snart. Alltså, det är inte likt mig att packa tre dagar i förväg, men det här är nog den enda dagen jag hinner göra det. På torsdag kommer jag att släpa md mig väskan hemifrån-Jarjaplan-fyra trappor upp-fyra trappor ner-Odenplan-en trappa ner-fem trappor upp-fyra trappor ner-Centralen-Skavsta-Madrid, så där finns det inte så mycket att ta från. På onsdag är det konfaträff, är nog hemma halv 10. På tisdag planerar jag med Lydia och gör de 10000 psykologiuppgifterna. Och idag borde jag visserligen plugga biologi, har tydligen ett skitsvårt prov i morgon om endoplastic reticulum, nucleotides, lysogenic infections och såna grejer. Alltså, det är väl inte så svårt egentligen, mn det är så himla mycket terminologi. Typ 12 A4 med termer. Men det är ganska intressant. Phil är bra han, det sista jag såg av honom idag var när han gick ur ett klassrum och kom fram och frågade ”Do you want to see an egg without a shell?, och kom fram och la ett ägg utan skal i min hand… Det är kul att han utgår från att hela vår klass ska bli läkare också. Jaja, jag tror inte att jag blir klokare av att läsa om cell biology, genetics, stem cells och viruses en gång till i alla fall.

Men men. Fan vad gött med Madrid. Jag är riktigt taggad. Jag menar, det känns så himla långt borta just nu, det blir kul att uppleva det igen. ”Ett annat liv-känslan”, du vet. Har en känsla av att det kommer bli epic.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0